Geschiedenis Nissan Skyline GT-R
De geschiedenis van de nieuwe Nissan R35 GT-R gaat terug tot 1969 toen Nissan besloot een snelle versie van de Nissan Skyline te ontwikkelen voor de autosport in Japan. De Nissan Skyline GT-R. Dit model heeft door de jaren heen veel roem en faam behaald op nationale en internationale circuits. Toen al was Nissan hun tijd ver vooruit op het gebied van onderstelafstemming en motortuning ontwikkeld door NISMO (Nissan Motorsports).
Skyline R34 GT-R
De laatste Nissan Skyline GTR, de GT-R R35 werd gebouwd in 2002. De Nissan Skyline GT-R modellen werden destijds alleen in Japan, Engeland en Australië verkocht.
Nissan GT-R R35
De ontwikkeling van een nieuwe generatie Nissan Skyline R-35 begon in 2001 met als doelstelling een auto op de markt te brengen die zowel op de weg als op het circuit de gevestigde orde aan supercars kon domineren. De auto werd tot in detail ontwikkeld en geperfectioneerd. Zowel de motor als transmissie zijn met uiterste precisie met de hand vervaardigd en levert over het algemeen meer vermogen als het standaard opgegeven vermogen van 485 tot 550 pk met een koppel van 588 tot 612 nm.
Porsche 997 Turbo killer
Met name de Porsche 997 Turbo heeft het vaak moeten ontgelden in vergelijkende tests en op het circuit. Op de befaamde Nordschleife in Duitsland heeft de Nissan GT-R R35 nog steeds de snelste tijd in handen ten opzichte van Porsche maar ook een Ferrari 458 Italia moet het ontgelden.
Godzilla
Door zijn extreme prestaties heeft de GT-R de bijnaam Godzilla (Koning der Monsters) gekregen, vernoemd naar het monster uit de gelijknamige japanse film. De standaard Nissan GT-R R35 levert 550 pk en 612 nm koppel. Onze Nissan GT-R R35 is uitgerust met het P600 Switzer pakket en een Akrapovic uitlaatsysteem wat resulteert in 620 PK en 750 nm koppel. De acceleratie van 0-100 km/h ligt onder de 3 seconden.